Paul van Campen
Director Executive Search
Fulltime (Amsterdam)
Digitale transformatie
Mepal is al meer dan 74 jaar hét merk voor slimme, duurzame oplossingen voor het bewaren en meenemen van eten en drinken, thuis en onderweg. Denk aan handige voorraaddozen, onverwoestbare lunchboxen, gegarandeerd lekvrije drinkflessen en perfect isolerende thermosbekers – allemaal ontworpen en grotendeels geproduceerd in Nederland. Bekend om de hoge kwaliteit, duurzaamheid, modieuze vormgeving en slimmigheden die zorgen voor een optimale gebruikservaring. Daarnaast biedt Mepal de mogelijkheid om de producten te personaliseren met teksten, afbeeldingen en kleuren. Vanuit het hoofdkantoor in Lochem bereiken de producten van Mepal miljoenen mensen in binnen- en buitenland. De Benelux, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk vormen de belangrijkste markten.
Van oorsprong is Mepal een Nederlands bedrijf. Ze hebben ook een eigen saleskantoor in Duitsland. Vrijwel alle producten worden in Nederland geproduceerd en daar zijn ze hartstikke trots op. Met ruim 200 collega’s en diverse partners van sociale werkplaatsen werken ze aan oplossingen die je helpen te genieten van je leven, en het makkelijker en zorgelozer maken.
De ambities van Mepal zijn groot. De afgelopen jaren is Mepal sterk gegroeid, en met een duidelijke digitale strategie zetten ze vol in op verdere internationale expansie. Steeds vaker begint de klantreis online, en marketplaces zijn daarin een cruciale groeifactor.
Mepal bevindt zich midden in een transitie: van een voornamelijk B2B-gedreven verkoopmodel naar een hybride strategie waarin D2C via marketplaces (3P seller model) een belangrijke groeimotor wordt. Als Marketplace Specialist krijg jij de sleutelrol in het ontwikkelen en uitbouwen van deze tak.
Jij bent hét aanspreekpunt voor alle seller-activiteiten op platforms als Bol, Amazon, eBay en toekomstige marketplaces zoals Allegro (PL), FNAC (FR) en Miravia (ES). Jij bouwt aan structuur, schaalbaarheid én performance. Vanuit je scherpe analyses en hands-on aanpak, optimaliseer je assortiment, pricing, content én advertising. Daarmee maak jij direct impact op omzet, marge en klanttevredenheid.
Online shoppen, voor de meeste mensen de normaalste zaak van de wereld. Een nieuwe broodtrommel nodig? Even zoeken op Amazon of Bol. Binnen no time staat de lunchbox ‘Take a Break’ in je winkelwagen. Een handige broodtrommel die ook nog eens binnen de prijsklasse valt. Met een paar klikken is je aankoop voltooid en de volgende dag al in huis. Gemakkelijk én snel!
Voor jou is online shoppen een hele andere dimensie. In een wereld waar consumenten in binnen- en buitenland steeds vaker beginnen op online marketplaces, groeit de invloed van platformen zoals Bol en Amazon met de dag. Jij ziet zowel kansen als bedreigingen in deze opkomende trend.
Als Marketplace Specialist focus jij je op het, als seller, succesvol verkopen van onze producten op diverse internationale marketplaces. Je takenpakket is veelzijdig en vereist veel verantwoordelijkheid. Je bent verantwoordelijk voor:
Je maakt deel uit van het e-commerce team van Mepal, waarin vier collega’s gezamenlijk verantwoordelijk zijn voor alle online B2B klanten (zoals Amazon, Bol & Wehkamp) en B2C seller marketplaces (zoals Amazon Seller, Bol Partner & eBay). Binnen dit team ben jij verantwoordelijk voor de seller-kant van de marketplaces. Je werkt nauw samen met de advertising specialist, content specialist en met de accountmanagers uit het B2B team. Je rapporteert aan de e-commerce manager.
Je bent ondernemend, analytisch én pragmatisch. Je houdt ervan om in een snelgroeiende omgeving verantwoordelijk te zijn voor je eigen kanalen – van strategie tot uitvoering. Je denkt commercieel, hebt oog voor detail en schakelt moeiteloos tussen Excel-tabellen, productdata en P&L -discussies.
Jouw profiel
Director Executive Search
In zijn rol als Directeur Executive Search legt Paul de verbinding tussen de uitdagingen van een organisatie en het vinden van de juiste leider. Paul heeft uitgebreide kennis en ervaring in recruitment, een sterke affiniteit met ICT en een uitgebreid netwerk in HR. Zijn voornaamste doel is om mensen te verbinden met organisaties die uitdagende ambities hebben.
Wil jij bijdragen aan de digitale groei van een sterk en sympathiek consumentenmerk? Neem dan contact met ons op. We maken graag kennis met je.
We versturen onze nieuwsbrief 1x per maand.