• +31 (0)20 570 20 30
Digitale transformatie

Executive Search

Successful story of:

 

Amslod

Facts and figures

  • e-Bikes Direct-to-Consumer
  • Newport Capital Onderdeel van
  • 2015 Opgericht in

Vraag.

Amslod

Amslod is een snel groeiend en toonaangevend direct-to-consumer Nederlands e-bike merk. Sinds 2015 is Amslod in razend tempo gegroeid tot een van de grootste e-bike merken van Nederland. Het bedrijf heeft een breed productaanbod met verschillende typen stadsfietsen en bedient hiermee de traditionele actieve vrijetijdsfietser. Met de introductie van nieuwe modellen heeft Amslod ook een mooi aanbod voor een jongere doelgroep en de commuter. 

In 2021 is Newport Capital de samenwerking met Amslod aangegaan voor de volgende groeifase. Hierin staan verdere professionalisering van de organisatie en verdere ontwikkeling van het productaanbod centraal. Tevens zal Newport Capital het bedrijf ondersteunen om haar groeiambities in Nederland en internationaal in de komende jaren te realiseren.

Amslod heeft in de afgelopen 6 jaar een sterke autonome groei doorgemaakt en ziet blijvende groeimogelijkheden. In de strategie wordt ingezet op (geografische) expansie, uitbreiding van categorieën en doelgroepen, gerichte doelgroep benadering, het verbeteren van de naamsbekendheid en de ontwikkeling van een omnichannel verkoopstrategie. 

De founders van Amslod zijn Bert Jonkeren en Ronald Meppelink, twee rasondernemers die het bedrijf hebben gebouwd tot wat het nu is: een sterke groeiende onderneming met 110 man personeel. Om in de groei te voorzien is het van belang dat er een interne organisatie gebouwd wordt waar de verschillende aandachtsgebieden goed worden belegd en waarbij Bert en Ronald ook enigszins worden ontzorgd.  Hierin past als volgende stap het aanstellen van een Head of Growth.


Oplossing.

Er wordt bij Amslod veel aan on- en offline marketing gedaan en ze zijn recent de samenwerking aangegaan met een online marketing- en data agency om meer gerichte en efficiënte online campagnes te voeren.

De groeiambities in Nederland richten zich op het verder ontsluiten van de marktpotentie. Traditioneel leunt online marketing binnen Amslod erg op de paid kanalen. Daarnaast worden er via radio en tv campagnes gedraaid om de naamsbekendheid te vergroten. Er ligt behoefte om een meer optimale (online) marketingmix te realiseren. De Head of Growth is hiervoor verantwoordelijk en draagt op deze manier zorg dat het bereik en de impact groter en gerichter worden gemaakt.

Daarnaast is de Head of Growth verantwoordelijk voor een uniforme, efficiënte en geoliede marketingmachine, waarbij hij ook direct sturing geeft aan het marketingbureau. Om dit te bewerkstelligen is de Head of Growth ook verantwoordelijkheid voor de inrichting van data en de benodigde tech en tooling.

John Rensink is recent gestart als Head of Growth om de groeiambities verder te ontsluiten. Hij is een marketeer met specifieke expertise in online/digitaal en heeft een technische marketing achtergrond. John is een intelligente, resultaatgerichte en ondernemende manager. Hij is gestructureerd, nieuwsgierig en schakelt snel. Hij is creatief en analytisch in zijn denken en hands-on en pragmatisch in zijn handelen. 

Daarnaast heeft hij aantoonbare commerciële successen behaald. Hij heeft zeer gedegen ervaring in het realiseren van de online ambities van bedrijven. Zowel in merkbeleving, leadgeneratie, conversie verbetering, engagement, online concepten, innovatie en vindbaarheid.

John heeft een helicopterview en is in staat een grote scope te managen. Zijn kernkwaliteiten liggen bij energie creëren/geven en resultaat bereiken. Hij is een echte starter en aanjager om groei te initiëren en realiseren.

Leiderschap

Verbinder

Het leiderschap dat in deze fase het beste resultaat boekt kenmerkt zich door:

  • Bruggenbouwer
  • Evangelist & change agent – urgentie creëren voor beweging en de business meenemen
  • Iemand die door muren heen gaat, heilige huisje durft om te trappen
  • Outside-in denker, klant centraal stellen en data inzetten
  • Executiekracht (groot denken klein doen)
  • Test & Learn – fouten maken mag
  • Inzetten op agile en multidisciplinair
  • Stakeholder management – tussen evangelist en urgentie zit relevantie, ambassadeurs kweken / herkennen en inzetten
Bekijk ons leiderschapsmodel

Cases

Digitale transformatie

Picturae

Director Product & IT

Picturae is de internationale marktleider op het gebied van digitaliseren, bewaren, beheren en ontsl...
Digitale groei

Plutosport

CEO

Plutosport.nl is de grootste online sportwinkel van Nederland. Plutosport verkoopt een uitgebreid pa...
Digitale groei

MyWheels

Chief Commercial Officer (CCO)

MyWheels is het snelstgroeiende autodeelbedrijf van Nederland en werkt aan een ambitieuze missie: te...
Digitale transformatie

Amslod

Head of Growth

Amslod is een snel groeiend en toonaangevend direct-to-consumer Nederlands e-bike merk. Sinds 2015 i...
Digitale transformatie

Galderma

Head of Digital

“Advancing Dermatology for every skin story.” Dat is de visie van Galderma, een farmaceutisch be...
Digitale groei

Backbase

Digital Transformation Director

Backbase is een snelgroeiende fintech-softwareleverancier die financiële organisaties in staat stel...
Digitale transformatie

Jumbodiset Groep

Director e-Commerce

Jumbodiset Groep ontwikkelt, produceert en verkoopt spellen, puzzels en speelgoed. Jumbodiset Groep ...
Digitale groei

Temper

Chief Product & Technology Officer

De wereld beter laten werken, dat is de droom van Temper. Temper bereikt dit door slimme technologie...
Digitale transformatie

HBM Machines

Chief Commercial Officer

Het familiebedrijf HBM Machines, ooit begonnen als kleine gereedschap winkel in Gouda, is inmiddels ...
Digitale groei

Swapfiets

Director Digital, Technology & Data

Een groep vrienden met een uniek idee: Swapfiets. Voor een vast bedrag per maand krijg je een Swapfi...
Digitale transformatie

Unlimited Spare Parts

Chief Commercial Officer

Unlimited Spare Parts is actief als one-stop-shop leverancier van slijtageonderdelen voor machines i...
Digitale transformatie

The Oval Office

Managing Director

The Oval Office is een creatief communicatiebureau dat zich onderscheidt door belevingen centraal te...
Digitale transformatie

De Isolatieshop

Managing Director

De Isolatiebranche op zijn kop zetten. Dat is de gedachte waarmee Tim van Haaren en Martijn Aalderin...
Digitale groei

BlueMovement

Country Manager

BlueMovement, een merk van BSH Home Appliances, heeft sinds 2017 de missie om het leven van de consu...
Digitale groei

Petplan

Head of Growth

Petplan is de grootste huisdierenverzekeraar ter wereld met ruim 1,5 miljoen klanten (honden, katten...
Digitale transformatie

The Employment Group

Digital Director

The Employment Group (TEG) is een innovatief platform bestaande uit 4 verschillende specialistische ...
Digitale groei

Girav

Head of e-Commerce

Girav is 10 jaar geleden opgericht en biedt een breed assortiment van bovenkleding voor mannen waarb...
Digitale transformatie

Kamera Express

Head of e-Commerce

Kamera Express is in 1995 opgericht, is marktleider in foto- en videoapparatuur in de Benelux en bie...
Digitale transformatie

Intergamma

Directeur Cross-Channel

Sinds 1970 is Intergamma met de merken Gamma, Gamma België en Karwei actief met haar bouwmarktformu...
Digitale groei

BlueMovement

Designing Digital Teams

BlueMovement is een snelgroeiende start-up in Hoofddorp en heeft als missie dat iedereen bewust omga...
Digitale groei

DutchChannels

Interim Solutions

DutchChannels is een snelgroeiende start-up die als internationale speler video-on-demand abonnement...
Digitale groei

Atida

Designing Digital Teams

Atida is een van de grootste online apotheken in Europa, met een missie om opnieuw te definiëren wa...
Digitale transformatie

Studio Anneloes

Head of e-Commerce

Studio Anneloes is 15 jaar geleden opgericht en ontwerpt en verkoopt damesmode. Studio Anneloes heef...

Andere Digitale transformatie opdrachtgevers

x

Cookiemelding

Natuurlijk maken we bij Newpeople ook gebruik van cookies. Cookies zijn kleine informatiebestanden die bij een bezoek aan de website worden opgeslagen op het apparaat waarmee je onze website bezoekt.

We verzamelen verschillende soorten cookies in onze systemen om meer inzicht te krijgen in het bezoekersgedrag op de website. Dit gaat om functionele cookies, analytische cookies en tracking cookies.

Lees meer

Functionele cookies zorgen ervoor dat onze website goed blijft werken zodat je de juiste informatie op onze website krijgt te zien als je nog eens terugkomt.

Analytische cookies gebruiken we om in te zien hoe vaak onze website wordt bezocht en bijvoorbeeld welke pagina’s het beste voor ons werken.

De functionele- en analytische cookies hebben geen impact op jouw privacy, hiervoor hoeven we dus geen expliciete toestemming te vragen. De informatie van deze cookies wordt voor maximaal 90 dagen bewaard. Je kan cookies altijd zelf uitzetten of ze van je apparaat verwijderen. Hoe je dat kunt doen verschilt per soort internetbrowser en apparaat.

Meer weten?

Wil je meer weten over het cookiebeleid van Newpeople? Of heb je vragen over de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG of GDPR in het Engels) voor jouw bedrijf? Mail dan gerust naar hello@newpeople.nl.

Ik geef Newpeople toestemming voor het gebruik van tracking cookies: Ja Nee
Cookies geaccepteerd