• hello@newpeople.nl
  • +31 (0)20 570 20 30
Digitale transformatie

Executive Search

Successful story of:

 

Jumbodiset Groep

Facts and figures

  • 60 landen Actief in
  • e-Commerce internationaal Uitbouwen
  • Omnichannel B2B Fase

Vraag.

Jumbodiset Groep

Jumbodiset Groep ontwikkelt, produceert en verkoopt spellen, puzzels en speelgoed. Jumbodiset Groep is in 2007 ontstaan ​​uit de fusie van Koninklijke Jumbo (hoofdkantoor in Zaandam) en Diset (hoofdkantoor in Barcelona). Vandaag de dag bestaat Jumbodiset Groep uit een groep gerenommeerde speelgoedbedrijven met een sterk erfgoed, internationale verkoop in meer dan 60 verschillende landen en circa 220 medewerkers. 

Sinds 2015 is gestart met de oprichting van één centrale internationale organisatie door Koninklijke Jumbo en Diset samen te voegen tot één organisatie. Gedurende 10 jaar daarvoor opereerden beide organisaties als zusterbedrijven in Noord- en Zuid-Europa. 

Dit proces van het bouwen aan een centrale, uniforme en op elkaar afgestemde organisatie is voortgezet en sindsdien zijn er nieuwe bedrijven aan de groep toegevoegd.

De volgende stap is digitalisering over alle facetten van de organisatie heen. Specifieke focus wordt gelegd op het (verder) uitbouwen en ontwikkelen van de online sales en e-commerce activiteiten.

Internationale verkoop expansie, de ontwikkeling van nieuwe producten en het verder ontwikkelen van de online verkoop zijn onder meer belangrijke componenten om het resultaat van de omzetgroei te bereiken. Om deze groei te realiseren is het bouwen van een digital first company cruciaal. 

De nieuwe e-Commerce Director is verantwoordelijk voor het op- en uitbouwen van deze digital first company en het versnellen van de e-commerce groei. Naast de ontwikkeling van e-commerce staat ook het optimaliseren van Marketing, IT en Logistiek centraal en zijn dit de bouwstenen om de komende jaren een sterke omnichannel-organisatie op te bouwen.


Oplossing.

Jurriaan Hes is als e-Commerce Director de belangrijkste schakel tussen de centrale bedrijfsorganisatie en de verschillende markten om ervoor te zorgen dat alle e-commerce touchpoints de producten van Jumbodiset Groep op de best mogelijke manier vertegenwoordigen. 

Naast de groei van e-commerce, is het doel om digitale verkoop een belangrijke motor te laten zijn voor de merkbekendheid van Jumbodiset Groep en tegelijkertijd de verkoop via traditionele kanalen te stimuleren. 

Jurriaan Hes wordt verantwoordelijk voor de ontwikkeling en uitvoer van de digitale roadmap en voert de beste klantervaring uit op alle e-commerce touchpoints (pure players, clicks & bricks, B2B, D2C, marktplaatsen) door.

Verder stimuleert hij het digitale bewustzijn binnen de groep, vergroot hij de digitale mogelijkheden en bouwt hij een digitale mindset op binnen de bredere organisatie.

Jurriaan is een analytische en energieke e-commerce executive. Hij is fact-based, nieuwsgierig en een “hands-on strateeg” met een positief kritische kijk. Hij is resultaatgericht, gedreven, informeel, innovatief en heeft een sterke commerciële drive. Hij heeft een achtergrond in wereldwijde online- en e-commerce functies in retailomgevingen en heeft een trackrecord in het implementeren van B2B- en B2C-platforms voor alle markten.

Leiderschap

Verbinder

Het leiderschap dat in deze fase het beste resultaat boekt kenmerkt zich door:

  • Bruggenbouwer
  • Evangelist & change agent – urgentie creëren voor beweging en de business meenemen
  • Iemand die door muren heen gaat, heilige huisje durft om te trappen
  • Outside-in denker, klant centraal stellen en data inzetten
  • Executiekracht (groot denken klein doen)
  • Test & Learn – fouten maken mag
  • Inzetten op agile en multidisciplinair
  • Stakeholder management – tussen evangelist en urgentie zit relevantie, ambassadeurs kweken / herkennen en inzetten
Bekijk ons leiderschapsmodel

Cases

Digitale transformatie

NBD Biblion

Innovatief Leiderschap

NBD Biblion staat al meer dan een halve eeuw aan de voorhoede van innovatie in de bibliotheekwereld....
Digitale groei

BusinessBase

Chief Executive Officer (CEO)

BusinessBase ging van start in 1999 en is de afgelopen twintig jaar uitgegroeid tot een toonaangeven...
Digitale groei

BouWatch

Chief Product & Technology Officer (CPTO)

Diefstal, fraude of vandalisme: het komt regelmatig voor op bouwplaatsen. BouWatch biedt oplossingen...
Digitale transformatie

Picturae

Director Product & IT

Picturae is de internationale marktleider op het gebied van digitaliseren, bewaren, beheren en ontsl...

Andere Digitale transformatie opdrachtgevers

x

Cookiemelding

Natuurlijk maken we bij Newpeople ook gebruik van cookies. Cookies zijn kleine informatiebestanden die bij een bezoek aan de website worden opgeslagen op het apparaat waarmee je onze website bezoekt.

We verzamelen verschillende soorten cookies in onze systemen om meer inzicht te krijgen in het bezoekersgedrag op de website. Dit gaat om functionele cookies, analytische cookies en tracking cookies.

Lees meer

Functionele cookies zorgen ervoor dat onze website goed blijft werken zodat je de juiste informatie op onze website krijgt te zien als je nog eens terugkomt.

Analytische cookies gebruiken we om in te zien hoe vaak onze website wordt bezocht en bijvoorbeeld welke pagina’s het beste voor ons werken.

De functionele- en analytische cookies hebben geen impact op jouw privacy, hiervoor hoeven we dus geen expliciete toestemming te vragen. De informatie van deze cookies wordt voor maximaal 90 dagen bewaard. Je kan cookies altijd zelf uitzetten of ze van je apparaat verwijderen. Hoe je dat kunt doen verschilt per soort internetbrowser en apparaat.

Meer weten?

Wil je meer weten over het cookiebeleid van Newpeople? Of heb je vragen over de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG of GDPR in het Engels) voor jouw bedrijf? Mail dan gerust naar hello@newpeople.nl.

Ik geef Newpeople toestemming voor het gebruik van tracking cookies: Ja Nee
Cookies geaccepteerd