NBD Biblion
Innovatief Leiderschap
Executive Search
De Isolatiebranche op zijn kop zetten. Dat is de gedachte waarmee Tim van Haaren en Martijn Aaldering in 2010 De Isolatieshop zijn begonnen. Deze sector is van oudsher erg conservatief: er werd gehandeld in A-keuze of B-keuze producten, maar niet in allebei. Daar heeft De Isolatieshop verandering in gebracht. Ook was er praktisch geen online aanbieder te vinden in deze markt. Het bedrijf heeft de markt opgeschud met het aanbieden van een breed en diep assortiment isolatiemateriaal, door veel voorraad aan te houden, door het hebben van een fijnmazig distributienetwerk en door het volgen van een uitgekiende online strategie. De Isolatieshop is naast Nederland momenteel ook in België en Duitsland actief. Met een vernieuwde webshop komt 70% van haar omzet uit het digitale kanaal. Van deze online verkoop is 80% aan consumenten (B2C). Via de verkoopafdeling bedienen zij ook de B2B markt. Dit zijn met name zzp’ers, dakdekkers, aannemers, andere handelaren, timmerindustrie, prefab industrie, en in toenemende mate de grote bouwbedrijven.
De Isolatieshop voert naast verschillende merken ook producten onder private label. Daarnaast biedt De Isolatieshop ook maatwerk oplossingen voor verschillende isolatie vraagstukken.
De uitdaging waar het huidige management voor staat is om het bedrijf naar een volgende fase van groei te brengen. Hierin is het management van mening dat de ambities gerealiseerd kunnen worden met het aantrekken van zowel groeikapitaal als met een opvolger voor de beide founders. Investeringsmaatschappij Nordian Capital Partners is in mei 2021 toegetreden. Nordian investeert in groeiende middelgrote Nederlandse bedrijven met veel potentie om verder (internationaal) te groeien. Om in de opvolging van de twee founders te voorzien is de positie van Managing Director gecreëerd.
Het doel van de Managing Director is om de gehele strategie te definiëren, te structureren en te executeren. Hij levert met name vanuit de e-Commerce expertise een belangrijke bijdrage aan de strategie en groei van De Isolatieshop. Hierin is de commerciële omnichannel aanpak van groot belang. Het bedrijf bevindt zich op een omslagpunt naar de (post) scale-up fase waar een hoop zaken verder verbeterd kunnen worden om de groeiambities waar te maken. Verdere professionalisering en sterk operationeel management is hierin dan ook key. Het overview kunnen houden op de prioriteiten bedrijfsbreed is van essentieel belang voor deze functie. Het creëren van een winning team en het (verder) bouwen van een sterke positieve cultuur vormt hierbij de basis.
De Managing Director die recent is gestart bij De Isolatieshop is een brede (commercieel) leider met een stevige e-commerce footprint. Altijd “outside-in” denkend. Iemand die de balans voelt tussen urgentie creëren voor beweging, en de persoonlijke focus op het meenemen en begeleiden van de mensen hierin. Verbinden en inspireren zijn hierin van groot belang. Hij is sterk analytisch, datagedreven en opereert autonoom. Anderen zien hem als een inspirerend leider en autoriteit met een bewezen track record in groei. Verder is hij sterk actiegericht, initiatiefrijk en commercieel. Iemand die denkt in oplossingen en een hoog energieniveau heeft. Belangrijk is ook dat hij past bij een organisatie waarin door de harde groei er nog niet overal evenveel structuur ligt. Waar men werkt onder continue druk (ook van de aandeelhouders) om de harde groei waar te maken.
Het leiderschap dat in deze fase het beste resultaat boekt kenmerkt zich door:
We versturen onze nieuwsbrief 1x per maand.