• +31 (0)20 570 20 30
Digitale transformatie

Executive Search

Successful story of:

 

Intergamma

Facts and figures

  • 1970 Opgericht in
  • 3 Merken
  • Omnichannel Fase

Vraag.

Intergamma

Sinds 1970 is Intergamma met de merken Gamma, Gamma België en Karwei actief met haar bouwmarktformules. Als marktleider in de doe-het-zelf-branche in de Benelux bedient zij haar klanten fysiek in de verschillende winkels, en online via de webshop en app. Door een verdere integratie van deze kanalen ligt er een stevige ambitie voor de komende jaren: de grootste en beste omnichannel retailer van de Benelux worden.

Ten grondslag aan deze missie ligt een nieuwe strategie en een vernieuwde organisatie. De focus van deze nieuwe strategie is het centraal stellen van de klant. Door middel van sterke formules, prettige winkels met het juiste assortiment, excellente websites en apps, content die aansluit bij de persoonlijke behoefte van de klant en een goede klantenservice gaat Intergamma dit bereiken.

Om dit alles naadloos op elkaar aan te laten sluiten is in de organisatie indeling besloten de benodigde disciplines centraal aan te sturen, over de verschillende formules heen. In deze organisatie zijn de belangrijkste speerpunten:

  1. Het structureel centraal stellen van de klant, onder andere door customer journey invulling;
  2. Een hernieuwde merkpositionering met onderscheidende product categorieën;
  3. Het versterken van de omnichannel aanwezigheid en totale omzet groei.

Oplossing.

Rapporterend aan de CEO van Intergamma is het doel van de Directeur Cross-Channel om in de gehele strategie de omnichannel aanpak te definiëren, te structureren en te executeren. Het gedachtegoed waarbinnen alle activiteiten opgezet worden is omnichannel. Welk kanaal de consument ook gebruikt, de content, analyse, merkbeleving en aankoop dienen in alle kanalen op elkaar te zijn afgestemd. Samen met het team, en in zeer nauwe samenwerking met de rest van de organisatie, levert deze rol een zeer actieve en positieve bijdrage aan de verdere transitie van een meer traditionele retailer naar een vooruitstrevende omnichannel formule.

Een digitale leider met een duidelijke visie. Altijd “outside-in” denkend. Iemand die de balans voelt tussen urgentie creëren voor beweging, en de persoonlijke focus op het meenemen en begeleiden van de mensen en de organisatie hierin. Zij is sterk analytisch, datagedreven en opereert autonoom. Daarnaast is zij een goede teamplayer die een cultuur van samenwerken neerzet. Anderen zien haar als een inspirerend leider en autoriteit met een bewezen track record in e-commerce en digitale transformatie. Verder is zij sterk resultaatgericht, daadkrachtig en commercieel. Zij denkt in oplossingen en heeft een hoog energieniveau.

Leiderschap

Verbinder

Het leiderschap dat in deze fase het beste resultaat boekt kenmerkt zich door:

  • Bruggenbouwer
  • Evangelist & change agent – urgentie creëren voor beweging en de business meenemen
  • Iemand die door muren heen gaat, heilige huisje durft om te trappen
  • Outside-in denker, klant centraal stellen en data inzetten
  • Executiekracht (groot denken klein doen)
  • Test & Learn – fouten maken mag
  • Inzetten op agile en multidisciplinair
  • Stakeholder management – tussen evangelist en urgentie zit relevantie, ambassadeurs kweken / herkennen en inzetten
Bekijk ons leiderschapsmodel

Cases

Digitale transformatie

NBD Biblion

Innovatief Leiderschap

NBD Biblion staat al meer dan een halve eeuw aan de voorhoede van innovatie in de bibliotheekwereld....
Digitale groei

BusinessBase

Chief Executive Officer (CEO)

BusinessBase ging van start in 1999 en is de afgelopen twintig jaar uitgegroeid tot een toonaangeven...
Digitale groei

BouWatch

Chief Product & Technology Officer (CPTO)

Diefstal, fraude of vandalisme: het komt regelmatig voor op bouwplaatsen. BouWatch biedt oplossingen...
Digitale transformatie

Picturae

Director Product & IT

Picturae is de internationale marktleider op het gebied van digitaliseren, bewaren, beheren en ontsl...
Digitale groei

Plutosport

CEO

Plutosport.nl is de grootste online sportwinkel van Nederland. Plutosport verkoopt een uitgebreid pa...
Digitale groei

MyWheels

Chief Commercial Officer (CCO)

MyWheels is het snelstgroeiende autodeelbedrijf van Nederland en werkt aan een ambitieuze missie: te...
Digitale transformatie

Galderma

Head of Digital

“Advancing Dermatology for every skin story.” Dat is de visie van Galderma, een farmaceutisch be...
Digitale groei

Backbase

Digital Transformation Director

Backbase is een snelgroeiende fintech-softwareleverancier die financiële organisaties in staat stel...
Digitale transformatie

Jumbodiset Groep

Director e-Commerce

Jumbodiset Groep ontwikkelt, produceert en verkoopt spellen, puzzels en speelgoed. Jumbodiset Groep ...
Digitale groei

Temper

Chief Product & Technology Officer

De wereld beter laten werken, dat is de droom van Temper. Temper bereikt dit door slimme technologie...
Digitale transformatie

HBM Machines

Chief Commercial Officer

Het familiebedrijf HBM Machines, ooit begonnen als kleine gereedschap winkel in Gouda, is inmiddels ...
Digitale groei

Swapfiets

Director Digital, Technology & Data

Een groep vrienden met een uniek idee: Swapfiets. Voor een vast bedrag per maand krijg je een Swapfi...
Digitale transformatie

Unlimited Spare Parts

Chief Commercial Officer

Unlimited Spare Parts is actief als one-stop-shop leverancier van slijtageonderdelen voor machines i...
Digitale transformatie

The Oval Office

Managing Director

The Oval Office is een creatief communicatiebureau dat zich onderscheidt door belevingen centraal te...
Digitale transformatie

De Isolatieshop

Managing Director

De Isolatiebranche op zijn kop zetten. Dat is de gedachte waarmee Tim van Haaren en Martijn Aalderin...
Digitale groei

BlueMovement

Country Manager

BlueMovement, een merk van BSH Home Appliances, heeft sinds 2017 de missie om het leven van de consu...
Digitale groei

Petplan

Head of Growth

Petplan is de grootste huisdierenverzekeraar ter wereld met ruim 1,5 miljoen klanten (honden, katten...
Digitale transformatie

The Employment Group

Digital Director

The Employment Group (TEG) is een innovatief platform bestaande uit 4 verschillende specialistische ...
Digitale groei

Girav

Head of e-Commerce

Girav is 10 jaar geleden opgericht en biedt een breed assortiment van bovenkleding voor mannen waarb...
Digitale transformatie

Kamera Express

Head of e-Commerce

Kamera Express is in 1995 opgericht, is marktleider in foto- en videoapparatuur in de Benelux en bie...
Digitale transformatie

Intergamma

Directeur Cross-Channel

Sinds 1970 is Intergamma met de merken Gamma, Gamma België en Karwei actief met haar bouwmarktformu...
Digitale groei

BlueMovement

Designing Digital Teams

BlueMovement is een snelgroeiende start-up in Hoofddorp en heeft als missie dat iedereen bewust omga...
Digitale groei

DutchChannels

Interim Solutions

DutchChannels is een snelgroeiende start-up die als internationale speler video-on-demand abonnement...
Digitale groei

Atida

Designing Digital Teams

Atida is een van de grootste online apotheken in Europa, met een missie om opnieuw te definiëren wa...
Digitale transformatie

Studio Anneloes

Head of e-Commerce

Studio Anneloes is 15 jaar geleden opgericht en ontwerpt en verkoopt damesmode. Studio Anneloes heef...

Andere Digitale transformatie opdrachtgevers

x

Cookiemelding

Natuurlijk maken we bij Newpeople ook gebruik van cookies. Cookies zijn kleine informatiebestanden die bij een bezoek aan de website worden opgeslagen op het apparaat waarmee je onze website bezoekt.

We verzamelen verschillende soorten cookies in onze systemen om meer inzicht te krijgen in het bezoekersgedrag op de website. Dit gaat om functionele cookies, analytische cookies en tracking cookies.

Lees meer

Functionele cookies zorgen ervoor dat onze website goed blijft werken zodat je de juiste informatie op onze website krijgt te zien als je nog eens terugkomt.

Analytische cookies gebruiken we om in te zien hoe vaak onze website wordt bezocht en bijvoorbeeld welke pagina’s het beste voor ons werken.

De functionele- en analytische cookies hebben geen impact op jouw privacy, hiervoor hoeven we dus geen expliciete toestemming te vragen. De informatie van deze cookies wordt voor maximaal 90 dagen bewaard. Je kan cookies altijd zelf uitzetten of ze van je apparaat verwijderen. Hoe je dat kunt doen verschilt per soort internetbrowser en apparaat.

Meer weten?

Wil je meer weten over het cookiebeleid van Newpeople? Of heb je vragen over de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG of GDPR in het Engels) voor jouw bedrijf? Mail dan gerust naar hello@newpeople.nl.

Ik geef Newpeople toestemming voor het gebruik van tracking cookies: Ja Nee
Cookies geaccepteerd