NBD Biblion
Innovatief Leiderschap
Executive Search
Jumbodiset Groep ontwikkelt, produceert en verkoopt spellen, puzzels en speelgoed. Jumbodiset Groep is in 2007 ontstaan uit de fusie van Koninklijke Jumbo (hoofdkantoor in Zaandam) en Diset (hoofdkantoor in Barcelona). Vandaag de dag bestaat Jumbodiset Groep uit een groep gerenommeerde speelgoedbedrijven met een sterk erfgoed, internationale verkoop in meer dan 60 verschillende landen en circa 220 medewerkers.
Sinds 2015 is gestart met de oprichting van één centrale internationale organisatie door Koninklijke Jumbo en Diset samen te voegen tot één organisatie. Gedurende 10 jaar daarvoor opereerden beide organisaties als zusterbedrijven in Noord- en Zuid-Europa.
Dit proces van het bouwen aan een centrale, uniforme en op elkaar afgestemde organisatie is voortgezet en sindsdien zijn er nieuwe bedrijven aan de groep toegevoegd.
De volgende stap is digitalisering over alle facetten van de organisatie heen. Specifieke focus wordt gelegd op het (verder) uitbouwen en ontwikkelen van de online sales en e-commerce activiteiten.
Internationale verkoop expansie, de ontwikkeling van nieuwe producten en het verder ontwikkelen van de online verkoop zijn onder meer belangrijke componenten om het resultaat van de omzetgroei te bereiken. Om deze groei te realiseren is het bouwen van een digital first company cruciaal.
De nieuwe e-Commerce Director is verantwoordelijk voor het op- en uitbouwen van deze digital first company en het versnellen van de e-commerce groei. Naast de ontwikkeling van e-commerce staat ook het optimaliseren van Marketing, IT en Logistiek centraal en zijn dit de bouwstenen om de komende jaren een sterke omnichannel-organisatie op te bouwen.
Jurriaan Hes is als e-Commerce Director de belangrijkste schakel tussen de centrale bedrijfsorganisatie en de verschillende markten om ervoor te zorgen dat alle e-commerce touchpoints de producten van Jumbodiset Groep op de best mogelijke manier vertegenwoordigen.
Naast de groei van e-commerce, is het doel om digitale verkoop een belangrijke motor te laten zijn voor de merkbekendheid van Jumbodiset Groep en tegelijkertijd de verkoop via traditionele kanalen te stimuleren.
Jurriaan Hes wordt verantwoordelijk voor de ontwikkeling en uitvoer van de digitale roadmap en voert de beste klantervaring uit op alle e-commerce touchpoints (pure players, clicks & bricks, B2B, D2C, marktplaatsen) door.
Verder stimuleert hij het digitale bewustzijn binnen de groep, vergroot hij de digitale mogelijkheden en bouwt hij een digitale mindset op binnen de bredere organisatie.
Jurriaan is een analytische en energieke e-commerce executive. Hij is fact-based, nieuwsgierig en een “hands-on strateeg” met een positief kritische kijk. Hij is resultaatgericht, gedreven, informeel, innovatief en heeft een sterke commerciële drive. Hij heeft een achtergrond in wereldwijde online- en e-commerce functies in retailomgevingen en heeft een trackrecord in het implementeren van B2B- en B2C-platforms voor alle markten.
Het leiderschap dat in deze fase het beste resultaat boekt kenmerkt zich door:
We versturen onze nieuwsbrief 1x per maand.