NBD Biblion
Innovatief Leiderschap
Executive Search
Kamera Express is in 1995 opgericht, is marktleider in foto- en videoapparatuur in de Benelux en biedt de consument een unieke combinatie van informatie, assortiment, dienstverlening en competitieve prijzen. Kamera Express focust zich op 3 merken: Kamera-Express.nl, profortonet.nl en budgetcam.nl. Vanaf het eerste moment gelooft Kamera Express in omnichannel door de combinatie van grote superstores met een sterk online verkoop- en informatiekanaal (webshop).
De afgelopen jaren is de organisatie hard gegroeid en is zij actief in 11 landen, heeft zij meer dan 450 FTE in dienst en 20 winkels, waarvan 13 in Nederland, 5 in België, 1 in Luxemburg en 1 in Duitsland. Vanaf 2018 heeft private equityfonds Vendis Capital een belang verkregen en groeigeld beschikbaar gesteld om de (internationale) ambities te bereiken. Het doel van Vendis is opbouwen van en investeren in kleine tot middelgrote ondernemingen in de Europese consumentensector die goed gepositioneerd zijn om meerwaarde te creëren door groei of transformatie.
De Head of e-Commerce die recent is gestart is commercieel verantwoordelijk voor het e-commerce kanaal en hierdoor ook verantwoordelijk voor de voorgenomen (internationale) winst- en omzetgroei. Als aanjager voor alle groei initiatieven bepaalt de Head of e-Commerce het ritme, geeft prioriteit en ziet potentie om een gezonde groei te realiseren. Hij ontwikkelt een visie en strategie en is gelijktijdig een meewerkend voorman en operationeel actief. De Head of e-Commerce is ook verantwoordelijk voor alle platform-(door)ontwikkelingen en het optimaliseren van de customer journey.
De Head of e-Commerce is een volwaardig sparringpartner en challenget de directie m.b.t de websites, shops en alle e-commerce activiteiten. Hij geeft leiding aan het e-commerce team, bouwt dit team verder uit en weet daar op inspirerende en daadkrachtige wijze leiding aan te geven. Hij is verantwoordelijk voor het creëren van een geoliede machine en het neerzetten van een duidelijke structuur, zonder de flexibiliteit van de organisatie te verliezen. Het optimaliseren (productcategorieën, pricing, proposities, etc), en het verder doorontwikkelen van de webshops en het platform staan hierbij centraal.
Het leiderschap dat in deze fase het beste resultaat boekt kenmerkt zich door:
We versturen onze nieuwsbrief 1x per maand.