• +31 (0)20 570 20 30
Digitale groei

Executive Search

Successful story of:

 

MyWheels

Facts and figures

  • 1993 Opgericht in
  • Snelstgroeiende Autodeelbedrijf
  • MAAS Platform

Vraag.

MyWheels

MyWheels is het snelstgroeiende autodeelbedrijf van Nederland en werkt aan een ambitieuze missie: terug van 9 miljoen auto’s naar 1 miljoen auto’s. Vanuit het kantoor in Amsterdam en hub in Rotterdam werkt MyWheels met een jong, snelgroeiend team aan het realiseren van deze missie.

Sinds 2016 is de huidige CEO aan boord en is de groei van MyWheels in een versnelling geraakt. In 2019 is The Sharing Group aangetreden als aandeelhouder. Het bedrijf is gegroeid van 150 auto’s in 2016 naar bijna 2500 auto’s eind 2021 in de top 20 steden door heel Nederland.      Met deze groei nam MyWheels afgelopen jaar het marktleiderschap van Greenwheels over. Ook in mensen is het bedrijf het afgelopen jaar sterk uitgebreid: MyWheels ging van 8 naar 30 personen. 

De uitdaging waar het huidige management voor staat is om deze groei te continueren en het bedrijf naar een volgende fase te brengen waarin schaalbaarheid en professionaliseren van groot belang zijn. De ambitie hierbij is om komend jaar het bedrijf te laten verdubbelen in omzet, door te groeien naar 3500 auto’s op de weg én de juiste mensen op de juiste plek te zetten.

Het concept van autodelen en Mobility as a Service (MaaS) is sinds enkele jaren een populair thema in het mobiliteits-landschap. MyWheels heeft als doelstelling om komend jaar de positie als de grootste autodeelpartij verder uit te bouwen. Hierbij ligt de focus op grote steden en op het verkrijgen van volledig landelijke dekking. De belangrijkste doelstellingen in deze groei zijn:

  1. Groei in aantal ritten d.m.v. meer nieuwe klanten en bestaande klanten actiever krijgen
  2. Het merk MyWheels duurzaam in de markt zetten
  3. De B2B en B2C propositie verder ontwikkelen
  4. De marketing & sales afdeling verder inrichten en naar een volgend niveau tillen
  5. Digitalisering, het platform en het datagedreven werken op een hoger plan brengen.


Om het MT te versterken, meer senioriteit in de organisatie te krijgen, de groei te realiseren en om de CEO te ontzorgen in het aansturen van de commerciële activiteiten heeft MyWheels een CCO aangetrokken als aanvulling en sleutelpositie in het MT.


Oplossing.

Willemijn Rijpma is recent gestart als CCO bij MyWheels en is commercieel verantwoordelijkheid voor de groei van MyWheels, zowel in omzet als in klanten. 

Ze als CCO in staat om een sterke merkidentiteit neer te zetten en door te ontwikkelen. Vanuit hier worden nieuwe doelgroepen bereikt en huidige klanten geactiveerd door marketing breed in te zetten met de optimale mix over de gehele funnel (on- en offline) heen. Belangrijke functie verantwoordelijkheden van de CCO zijn:

  • Ontwikkelen van het lange termijn commerciële strategie en zorgdragen voor een duidelijke executie die door de gehele organisatie geborgen is en gedragen wordt;
  • Verantwoordelijk voor het verder ontwikkelen van de naamsbekendheid en propositie; de ‘why, how, what’ goed doorvertalen in alle gelederen;
  • Realiseren van ambitieuze omzet/groei doelstellingen in het B2C en nog verder te ontwikkelen B2B markt segment.

Willemijn is strategisch en tegelijkertijd sterk hands-on en brengt een commerciële mindset. Ze denkt in mogelijkheden en is een sterke communicator. Ze heeft ambities zonder een groot ego te hebben.

In het verleden heeft Willemijn in verschillende organisaties.  commerciële P&L verantwoordelijkheid gedragen. Ze brengt ook aantoonbare ervaring in het bouwen van nieuwe business en nieuwe proposities in consumentenmarkten. Daarnaast heeft ze diepgaande kennis van de (digitale) marketing waardeketen: acquisitie, segmentatie en retentie.

Willemijn is ook sterk klantgericht en werkt vanuit customer journey optimalisaties en het opbouwen van klantrelaties vanuit loyalty programma’s en abonnementsmodellen om groei te realiseren. 

Op deze manier brengt Willemijn een bewezen staat van dienst in het succesvol bouwen van organisaties met een focus op cross-functionaliteit en met een groeimindset naar MyWheels.

Leiderschap

Opschaler

Het leiderschap dat in deze fase het beste resultaat boekt kenmerkt zich door:

  • Van operationeel naar coachend leiderschap (je kan niet meer alles zelf doen)
  • Focus op mensen – het juiste team mensen aantrekken, ontwikkelen en behouden
  • Schaalbaarheid creëren door structuur en processen, zonder ondernemerschap te verliezen – bestendigheid creëren
  • Duidelijkheid (communicatie/verwachtingen) en persoonlijke groei (werken met A-players).
  • Doorgaan met vernieuwen en starten met verbeteren
Bekijk ons leiderschapsmodel

Cases

Digitale transformatie

NBD Biblion

Innovatief Leiderschap

NBD Biblion staat al meer dan een halve eeuw aan de voorhoede van innovatie in de bibliotheekwereld....
Digitale groei

BusinessBase

Chief Executive Officer (CEO)

BusinessBase ging van start in 1999 en is de afgelopen twintig jaar uitgegroeid tot een toonaangeven...
Digitale groei

BouWatch

Chief Product & Technology Officer (CPTO)

Diefstal, fraude of vandalisme: het komt regelmatig voor op bouwplaatsen. BouWatch biedt oplossingen...
Digitale transformatie

Picturae

Director Product & IT

Picturae is de internationale marktleider op het gebied van digitaliseren, bewaren, beheren en ontsl...
Digitale groei

Plutosport

CEO

Plutosport.nl is de grootste online sportwinkel van Nederland. Plutosport verkoopt een uitgebreid pa...
Digitale groei

MyWheels

Chief Commercial Officer (CCO)

MyWheels is het snelstgroeiende autodeelbedrijf van Nederland en werkt aan een ambitieuze missie: te...
Digitale transformatie

Galderma

Head of Digital

“Advancing Dermatology for every skin story.” Dat is de visie van Galderma, een farmaceutisch be...
Digitale groei

Backbase

Digital Transformation Director

Backbase is een snelgroeiende fintech-softwareleverancier die financiële organisaties in staat stel...
Digitale transformatie

Jumbodiset Groep

Director e-Commerce

Jumbodiset Groep ontwikkelt, produceert en verkoopt spellen, puzzels en speelgoed. Jumbodiset Groep ...
Digitale groei

Temper

Chief Product & Technology Officer

De wereld beter laten werken, dat is de droom van Temper. Temper bereikt dit door slimme technologie...
Digitale transformatie

HBM Machines

Chief Commercial Officer

Het familiebedrijf HBM Machines, ooit begonnen als kleine gereedschap winkel in Gouda, is inmiddels ...
Digitale groei

Swapfiets

Director Digital, Technology & Data

Een groep vrienden met een uniek idee: Swapfiets. Voor een vast bedrag per maand krijg je een Swapfi...
Digitale transformatie

Unlimited Spare Parts

Chief Commercial Officer

Unlimited Spare Parts is actief als one-stop-shop leverancier van slijtageonderdelen voor machines i...
Digitale transformatie

The Oval Office

Managing Director

The Oval Office is een creatief communicatiebureau dat zich onderscheidt door belevingen centraal te...
Digitale transformatie

De Isolatieshop

Managing Director

De Isolatiebranche op zijn kop zetten. Dat is de gedachte waarmee Tim van Haaren en Martijn Aalderin...
Digitale groei

BlueMovement

Country Manager

BlueMovement, een merk van BSH Home Appliances, heeft sinds 2017 de missie om het leven van de consu...
Digitale groei

Petplan

Head of Growth

Petplan is de grootste huisdierenverzekeraar ter wereld met ruim 1,5 miljoen klanten (honden, katten...
Digitale transformatie

The Employment Group

Digital Director

The Employment Group (TEG) is een innovatief platform bestaande uit 4 verschillende specialistische ...
Digitale groei

Girav

Head of e-Commerce

Girav is 10 jaar geleden opgericht en biedt een breed assortiment van bovenkleding voor mannen waarb...
Digitale transformatie

Kamera Express

Head of e-Commerce

Kamera Express is in 1995 opgericht, is marktleider in foto- en videoapparatuur in de Benelux en bie...
Digitale transformatie

Intergamma

Directeur Cross-Channel

Sinds 1970 is Intergamma met de merken Gamma, Gamma België en Karwei actief met haar bouwmarktformu...
Digitale groei

BlueMovement

Designing Digital Teams

BlueMovement is een snelgroeiende start-up in Hoofddorp en heeft als missie dat iedereen bewust omga...
Digitale groei

DutchChannels

Interim Solutions

DutchChannels is een snelgroeiende start-up die als internationale speler video-on-demand abonnement...
Digitale groei

Atida

Designing Digital Teams

Atida is een van de grootste online apotheken in Europa, met een missie om opnieuw te definiëren wa...
Digitale transformatie

Studio Anneloes

Head of e-Commerce

Studio Anneloes is 15 jaar geleden opgericht en ontwerpt en verkoopt damesmode. Studio Anneloes heef...

Andere Digitale groei opdrachtgevers

x

Cookiemelding

Natuurlijk maken we bij Newpeople ook gebruik van cookies. Cookies zijn kleine informatiebestanden die bij een bezoek aan de website worden opgeslagen op het apparaat waarmee je onze website bezoekt.

We verzamelen verschillende soorten cookies in onze systemen om meer inzicht te krijgen in het bezoekersgedrag op de website. Dit gaat om functionele cookies, analytische cookies en tracking cookies.

Lees meer

Functionele cookies zorgen ervoor dat onze website goed blijft werken zodat je de juiste informatie op onze website krijgt te zien als je nog eens terugkomt.

Analytische cookies gebruiken we om in te zien hoe vaak onze website wordt bezocht en bijvoorbeeld welke pagina’s het beste voor ons werken.

De functionele- en analytische cookies hebben geen impact op jouw privacy, hiervoor hoeven we dus geen expliciete toestemming te vragen. De informatie van deze cookies wordt voor maximaal 90 dagen bewaard. Je kan cookies altijd zelf uitzetten of ze van je apparaat verwijderen. Hoe je dat kunt doen verschilt per soort internetbrowser en apparaat.

Meer weten?

Wil je meer weten over het cookiebeleid van Newpeople? Of heb je vragen over de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG of GDPR in het Engels) voor jouw bedrijf? Mail dan gerust naar hello@newpeople.nl.

Ik geef Newpeople toestemming voor het gebruik van tracking cookies: Ja Nee
Cookies geaccepteerd