NBD Biblion
Innovatief Leiderschap
Executive Search
MyWheels is het snelstgroeiende autodeelbedrijf van Nederland en werkt aan een ambitieuze missie: terug van 9 miljoen auto’s naar 1 miljoen auto’s. Vanuit het kantoor in Amsterdam en hub in Rotterdam werkt MyWheels met een jong, snelgroeiend team aan het realiseren van deze missie.
Sinds 2016 is de huidige CEO aan boord en is de groei van MyWheels in een versnelling geraakt. In 2019 is The Sharing Group aangetreden als aandeelhouder. Het bedrijf is gegroeid van 150 auto’s in 2016 naar bijna 2500 auto’s eind 2021 in de top 20 steden door heel Nederland. Met deze groei nam MyWheels afgelopen jaar het marktleiderschap van Greenwheels over. Ook in mensen is het bedrijf het afgelopen jaar sterk uitgebreid: MyWheels ging van 8 naar 30 personen.
De uitdaging waar het huidige management voor staat is om deze groei te continueren en het bedrijf naar een volgende fase te brengen waarin schaalbaarheid en professionaliseren van groot belang zijn. De ambitie hierbij is om komend jaar het bedrijf te laten verdubbelen in omzet, door te groeien naar 3500 auto’s op de weg én de juiste mensen op de juiste plek te zetten.
Het concept van autodelen en Mobility as a Service (MaaS) is sinds enkele jaren een populair thema in het mobiliteits-landschap. MyWheels heeft als doelstelling om komend jaar de positie als de grootste autodeelpartij verder uit te bouwen. Hierbij ligt de focus op grote steden en op het verkrijgen van volledig landelijke dekking. De belangrijkste doelstellingen in deze groei zijn:
Om het MT te versterken, meer senioriteit in de organisatie te krijgen, de groei te realiseren en om de CEO te ontzorgen in het aansturen van de commerciële activiteiten heeft MyWheels een CCO aangetrokken als aanvulling en sleutelpositie in het MT.
Willemijn Rijpma is recent gestart als CCO bij MyWheels en is commercieel verantwoordelijkheid voor de groei van MyWheels, zowel in omzet als in klanten.
Ze als CCO in staat om een sterke merkidentiteit neer te zetten en door te ontwikkelen. Vanuit hier worden nieuwe doelgroepen bereikt en huidige klanten geactiveerd door marketing breed in te zetten met de optimale mix over de gehele funnel (on- en offline) heen. Belangrijke functie verantwoordelijkheden van de CCO zijn:
Willemijn is strategisch en tegelijkertijd sterk hands-on en brengt een commerciële mindset. Ze denkt in mogelijkheden en is een sterke communicator. Ze heeft ambities zonder een groot ego te hebben.
In het verleden heeft Willemijn in verschillende organisaties. commerciële P&L verantwoordelijkheid gedragen. Ze brengt ook aantoonbare ervaring in het bouwen van nieuwe business en nieuwe proposities in consumentenmarkten. Daarnaast heeft ze diepgaande kennis van de (digitale) marketing waardeketen: acquisitie, segmentatie en retentie.
Willemijn is ook sterk klantgericht en werkt vanuit customer journey optimalisaties en het opbouwen van klantrelaties vanuit loyalty programma’s en abonnementsmodellen om groei te realiseren.
Op deze manier brengt Willemijn een bewezen staat van dienst in het succesvol bouwen van organisaties met een focus op cross-functionaliteit en met een groeimindset naar MyWheels.
Het leiderschap dat in deze fase het beste resultaat boekt kenmerkt zich door:
We versturen onze nieuwsbrief 1x per maand.