NBD Biblion
Innovatief Leiderschap
Executive Search
Petplan is de grootste huisdierenverzekeraar ter wereld met ruim 1,5 miljoen klanten (honden, katten, papegaaien of vogelachtigen) wereldwijd. In 2006 heeft het bedrijf Veterfina van Petplan UK de licentie verkregen voor de Nederlandse markt, en daarmee is Petplan Nederland opgericht. Dit in samenwerking met de landelijke dierenartsen coöperatie AUV. Hierdoor is Petplan van huis uit een organisatie waar zowel liefde voor het huisdier als kennis en kunde over medische zorg voor het huisdier centraal staat vanuit de missie: ‘Het geven van de beste zorg voor ieder huisdier’. Sinds haar start in 2006 heeft Petplan een sterke groei doorgemaakt. In 2014 is tevens een vestiging in Duitsland opgezet waar Petplan op dit moment 35.000 polishouders heeft. In 2017 is het kantoor verhuisd naar Amsterdam. In Nederland is vandaag de dag 4% van alle huisdieren verzekerd, met een totale honden en katten populatie van 5 miljoen huisdieren.
Petplan ziet de potentie van het verder ontwikkelen van deze markt en heeft daarmee sterke groeiambities. Dit door in Nederland meer klanten aan te sluiten, en een groter marktaandeel te verkrijgen. De Head of Growth is hiervoor verantwoordelijk en draagt op deze manier zorg dat het bereik en de impact groter worden gemaakt. Van de 20 miljoen honden en katten in Duitsland is een een heel klein deel verzekerd, maar er zijn momenteel wel al 15-20 spelers actief en er heerst dan ook een fikse concurrentie. Ook hier liggen daarmee nog stevige groeimogelijkheden. Tenslotte wil Petplan verdere groeien door internationale expansie in omringende landen. Hiermee is de Head of Growth ook verantwoordelijke voor internationale groei. Door een centraal, digitaal marketing team te bouwen dat vervolgens over de verschillende landen heen de (go-to) marketing strategie ontwikkelt, zorgt de Head of Growth voor een uniforme, en efficiënte geoliede machine, dat vanuit best practices en continue ontwikkeling opereert.
Technologie en digitalisering zorgt voor een grote slag op efficiency en kostenbesparing en is noodzakelijk om de groei ook daadwerkelijk te kunnen servicen. De Head of Growth heeft een visie op welke systemen er nodig zijn en wat het belang is van de verschillende systemen (CRM, email, content), en het gebruik van data om hier goed op te kunnen sturen. Petplan bevindt zich op een omslagpunt van scale-up fase waar een aantal zaken goed georganiseerd is en tegelijkertijd nog verder verbeterd moeten worden om de groeiambities waar te kunnen maken. De Head of Growth is o.a. verantwoordelijk voor het ontwikkelen en de executie van het commercieel beleid, P&L verantwoordelijkheid over de groei van alle kanalen, het neerzetten van schaalbare processen en structuur zonder de flexibiliteit van de organisatie te verliezen en het aansturen en coachen van de marketing managers in de verschillende landen lokaal.
De Head of Growth die deze uitdaging is aangegaan voelt de balans tussen het creëren van urgentie voor beweging en de persoonlijke focus op het meenemen en begeleiden van de mensen hierin. Verbinden en inspireren zijn hierin essentieel. Hij is sterk analytisch, datagedreven en opereert autonoom. Anderen zien hem als een inspirerend leider en autoriteit met een bewezen track record in het realiseren van groei in een internationale B2C omgeving. Hij brengt een sterke persoonlijkheid (nieuwsgierig, constructief kritisch, gedreven, no-nonsens, pro-actief en loyaal), de wil om te scoren”/resultaatgerichtheid, een ondernemende geest en hands-on mentaliteit. Hij is iemand die denkt in oplossingen en een hoog energieniveau heeft. Daarnaast kan hij in zijn brede rol echt impact maken en bijdragen aan de volgende fase van groei voor Petplan.
Het leiderschap dat in deze fase het beste resultaat boekt kenmerkt zich door:
We versturen onze nieuwsbrief 1x per maand.