NBD Biblion
Innovatief Leiderschap
Executive Search
Studio Anneloes is 15 jaar geleden opgericht en ontwerpt en verkoopt damesmode. Studio Anneloes heeft ongeveer 300 verkooppunten verspreid over Nederland, veelal zelfstandige retailers. De band met deze ‘local heroes’ is duurzaam, hecht en goed. Doordat Studio Anneloes elke 3 weken met een nieuwe collectie komt hebben de ‘local heroes’ altijd nieuwe producten in de winkel liggen. Hierdoor blijft de traffic naar de winkel hoog. De organisatie is in de loop der jaren gegroeid, waarbij deze de afgelopen 6 jaar echt een versnelling heeft doorgemaakt door het neerzetten van een sterk brand identity en door het ontwikkelen van een eigen automatiseringssysteem. Hierdoor werd de productie opgevoerd wat resulteerde in verdere groei.
Duurzaamheid zit sterk in het DNA van Studio Anneloes en staat hoog op de agenda. Studio Anneloes streeft naar weinig voorraad, geen overproductie en verwacht dat ook van haar partners. Ook kennen de producten een foodprintmeter waarmee je als consument kunt zien hoeveel water, CO2 en elektriciteit is verbruikt bij de productie van de kleding. Daarnaast heeft Studio Anneloes het convenant duurzame kleding en textiel ondertekend waarin zij zich conformeert om kleding op een eerlijke en duurzame manier te produceren.
De Head of e-Commerce is commercieel verantwoordelijk voor het e-commerce kanaal en hierdoor ook verantwoordelijk voor de voorgenomen omzetgroei via het D2C kanaal. Hij/zij draagt een P&L verantwoordelijkheid en is een volwaardig sparringpartner richting de gehele organisatie m.b.t de websites en shops en alle e-commerce activiteiten. De Head of e-Commerce geeft leiding aan het e-commerce team en weet hier op een inspirerende en daadkrachtige wijze leiding aan te geven. Daarnaast creëert hij/zij een geoliede machine en weet een duidelijke structuur neer te zetten, zonder de flexibiliteit van de organisatie te verliezen.
De Head of e-Commerce die recent bij Studio Anneloes is gestart heeft een bewezen track record in groei binnen een e-commerce omgeving. Iemand die analytisch sterk is, datagedreven, autonoom opereert (proactief) en gelijktijdig moeiteloos op een respectvolle manier verbinding weet te houden met de rest van het team. De Head of e-Commerce is sterk actie- en resultaatgericht, initiatiefrijk en commercieel. Iemand die denkt in oplossingen, altijd wil blijven verbeteren en een hoog energieniveau heeft. Specifieke kerncompetenties voor deze rol zijn ondernemend en resultaatgericht, analytisch en conceptueel denkend, verbindend, klant- en kwaliteitsgericht en hands on.
Het leiderschap dat in deze fase het beste resultaat boekt kenmerkt zich door:
We versturen onze nieuwsbrief 1x per maand.