NBD Biblion
Innovatief Leiderschap
Executive Search
“Advancing Dermatology for every skin story.” Dat is de visie van Galderma, een farmaceutisch bedrijf dat zich wereldwijd richt op dermatologie met als doel de huid te herstellen en gezond te houden. Het bedrijf is al meer dan 30 jaar gespecialiseerd in het onderzoeken van en het ontwikkelen van therapeutische en esthetische oplossingen voor de huid.
Galderma biedt een breed scala van producten aan, zowel over-the-counter producten als medicijnen op doktersvoorschrift. Hun portfolio bestaat uit innovatieve en wetenschappelijk ontwikkelde producten verdeeld over 3 business units:
Galderma heeft een uitgesproken ambitie: “to become the leading dermatology company in the world”.
Om deze ambitie te realiseren heeft Galderma een strategie opgesteld dat uit 2 pijlers bestaat:
1. Innovatie en digitalisering
2. “Embracing” patiënten, consumenten en health care professionals
Daarnaast staat ook het digitaliseren van de primaire processen op de agenda om sneller, beter en efficiënter te werken. Het doel is steeds meer datagedreven, waardegericht en agile te gaan werken.
Galderma heeft de afgelopen tijd zelf al stappen gezet en digitale initiatieven ontplooit in de realisatie van haar ambitie. Om deze plannen gecentraliseerd en gecoördineerd uit te voeren, en om deze naar het volgende plan te tillen, is er besloten een Digital Activation Manager aan te trekken.
Jaco Hamel is gestart als Digital Activation Manager en heeft als belangrijkste doelstelling het realiseren van impact door het inzetten van digitaal. Gebaseerd op de algehele strategie van de verschillende BU’s maakt hij de vertaling naar de roadmap hoe en op welke punten digitaal een rol speelt in het behalen van deze doelen. Vervolgens zorgt hij er samen met de BU Head’s en de organisatie voor dat deze roadmap gerealiseerd wordt.
Een van de belangrijkste aandachtspunten van de rol is het centraal stellen van digitaal in alle sales en marketing uitingen. Dit heeft zowel betrekking op het lokaliseren en bereiken van klanten middels de juiste online kanalen, het doorvertalen van de merkstrategie naar digitaal, als ook het vergroten van impact door customer journey optimalisatie. In al deze plannen en ambities vraagt de marketing en sales organisatie om een sparringpartner die hen meeneemt in welke mogelijkheden er zijn met behulp van digitalisering.
De Digital Activation Manager stelt vervolgens prioriteit in al deze initiatieven en door middel van snel resultaten te boeken bewijst hij toegevoegde waarde. Belangrijk is dat Galderma zich op een omslagpunt bevindt waar een hoop dingen goed georganiseerd zijn en tegelijkertijd nog verder verbeterd moeten worden om de groeiambities waar te kunnen maken.
Jaco Hamel is een bewezen digital leider met een duidelijke visie en een bewezen track record in groei in een e-commerce / omnichannel omgeving. Verder is hij sterk actie- en resultaatgericht, initiatiefrijk en commercieel. Hij is iemand die denkt in oplossingen, altijd wil blijven verbeteren en een hoog energieniveau heeft. Een verbinder, en tegelijk in staat op de juiste manier te kunnen challengen. Anderen zien hem als een inspirerende manager en autoriteit op het gebied van digitale groei.
Het leiderschap dat in deze fase het beste resultaat boekt kenmerkt zich door:
We versturen onze nieuwsbrief 1x per maand.