NBD Biblion
Innovatief Leiderschap
Executive Search
Een groep vrienden met een uniek idee: Swapfiets. Voor een vast bedrag per maand krijg je een Swapfiets die het altijd doet. Swapfiets heeft sinds de toetreding van Ponooc (onderdeel van de PON-familie) als meerderheidsaandeelhouder bijna 200.000 leden in meer dan 50 steden in Nederland, België, Duitsland en Denemarken. Swapfiets breidt internationaal verder uit in de steden Parijs, Londen en Milaan. Vandaag de dag vormt internationale expansie 30% van de groei van het bedrijf. Daarnaast groeit Swapfiets verder door haar serviceaanbod te optimaliseren. Op dit moment bestaat het portfolio van Swapfiets uit 3 fietsen (origineel, luxe en e-bike model) en is zij bezig met het testen van de elektrische (kick)scooter.
Als MAAS-platform (mobility as a service) is het hun ambitie om in 2025 met 1 miljoen leden het grootste wereldwijde platform voor micro mobiliteit te worden. Swapfiets bouwde haar eigen, state-of-the-art digitale systeem en platform waarmee de Swapfiets leden volledig online kunnen worden bediend. Tot nu toe maakten productontwikkeling (PO, ontwerp, UX, UI) en engineering (ontwikkelaars) deel uit van hetzelfde team. Data (engineering en analytics) en tech support (devices, tooling, bugs and problems) waren verspreid over verschillende teams in de organisatie. Met de recente reorganisatie ontstond er een nieuwe positie in het managementteam, die deze teams bundelt en centraal organiseert.
De Director Digital, Technology and Data bepaalt de visie op het technologie- en product landschap en complementeert de roadmap van de Managing Director en de commerciële organisatie. De belangrijkste uitdaging voor deze rol is om de propositie verder te vertalen naar een naadloze klantreis over alle digitale kanalen heen. Bovendien staat het creëren van de driehoek tussen merk, data en digital, waardoor data wordt ingezet om producten en service voor de Swapfiets leden beter te ontwikkelen, centraal. Hierdoor verbindt de rol van Director Digital, Technology and Data zich met het merk, het technische team en de eindgebruiker van Swapfiets.
Een inspirerende leider met een energieke persoonlijkheid en uitstekende communicatieve vaardigheden die de organisatie in beweging brengt. Ze biedt oplossingen om succes te garanderen, is analytisch en heeft een sterke probleemoplossend vermogen. Ze brengt diepgaande kennis, expertise en thought leadership met zich mee op het gebied van digitale ontwikkeling, customer journey thinking en data & analytics. Ze is iemand met een sterk product- en ontwerpdenken en uitstekende communicatieve vaardigheden, internationale ervaring en is cultureel bewust. Dit alles met een bescheiden persoonlijkheid gericht op het luisteren naar wat nodig is om de organisatie verder te helpen met de uitdaging.
Het leiderschap dat in deze fase het beste resultaat boekt kenmerkt zich door:
We versturen onze nieuwsbrief 1x per maand.