NBD Biblion
Innovatief Leiderschap
Executive Search
The Employment Group (TEG) is een innovatief platform bestaande uit 4 verschillende specialistische bedrijven in de staffing industrie. Deze bedrijven focussen zich op het verbinden van professionals of vakmensen aan opdrachtgevers in specifieke marktsegmenten.
De verschillende bedrijven opereren allemaal autonoom binnen hun eigen markt. Als onderdeel van TEG profiteren ze van schaalvoordelen, centrale kennisontwikkeling en innovatie, en blijft tegelijkertijd het ondernemerschap centraal staan in de bedrijven zelf. De groei van de bedrijven in het verbreden en versterken van hun individuele proposities wordt op deze manier gefaciliteerd door TEG. Tegelijkertijd ondersteunt TEG de bedrijven in hun gezamenlijke ambitie om een frontrunner te zijn op het gebied van innovatie en digitalisering.
Om deze ambities waar te maken, is het voor TEG van belang om nu een juiste basis voor verdere groei te creëren.
Dit gebeurt intern op het gebied van cultuur & organisatie (decentrale aansturing), operational excellence (efficiënte processen en optimale samenwerking tussen de verschillende bedrijven), en het IT platform (best in class systemen).
Om de expertise op met name operational excellence en digitalisering (processen, mensen, marketing en technologie) te vergroten en te verankeren in de organisatie, heeft TEG besloten een Digital Director aan te stellen.
Opererend vanuit de centrale TEG organisatie en samen met de vier bedrijven, is het doel van de Digital Director om een go-to market strategie te ontwikkelen voor de verschillende labels geënt op digitale marketing en technologie. Hiermee worden de marketing en IT organisatie meer met elkaar verbonden, en de bestaande silo’s doorbroken. In samenwerking met de bedrijven wordt een roadmap van verbeterpunten opgesteld die zorgdragen voor realisatie van de plannen en ambities.
Vanuit IT denkt hij mee hoe technologie ingezet kan worden op verschillende punten, en hoe IT meer vanuit de klant/eindgebruiker kan denken. Bijvoorbeeld hoe het CRM systeem beter kan worden ingezet om d.m.v geautomatiseerde interacties tot conversie te komen, en zo de consultants beter te ondersteunen in hun sales activiteiten.
Vanuit Marketing stuurt de Digital Director op een grotere betrokkenheid in het primaire proces en niet alleen aan de voorkant (branding & campagnes). Hierbij valt te denken aan een marketing automation tool voor micro-marketingacties via de online kanalen. Op deze manier fungeert de Digital Director als sparringpartner voor de directeuren van de 4 bedrijven in het opstellen en uitvoeren van de roadmap.
Voor de Digital Director is het cruciaal dat hij/zij vooral het verbindend en empatisch vermogen bezit om de labels mee te nemen tot het gebruiken en verbeteren van de commerciële tools. Als apart opererende bedrijven zullen de labels overtuigd moeten worden op basis van resultaten en niet op basis van hiërarchie.
Als laatste is het voor de Digital Director van belang om de samenwerking tussen de labels te vergroten. Door continu bij de verschillende bedrijven op te halen wat de uitdagingen en wensen zijn, deze te bundelen, en hier centrale oplossingen op te bieden wordt de schaalbaarheid tussen de labels vergroot.
Een leider met een breed profiel – met gedegen kennis van en affiniteit met operational excellence en IT, en specifieke ervaring in het (digitale) marketing domein waarbij customer intimacy, journey management en user experience centraal staan.
De Digital Director is geen “subject matter” expert op Marketing of IT specifiek, maar kan door middel van het stellen van de juiste vragen, en echt te luisteren naar de label directeuren en consultants in het veld, een scherpe analyse maken van waar de kansen liggen. Met de juiste politieke sensitiviteit en door middel van continue incrementele verbeteringen toont hij snel toegevoegde waarde.
De Digital Director heeft een duidelijke visie, gebaseerd op “outside-in” denken. Iemand die de balans voelt tussen urgentie creëren voor vernieuwing, en de persoonlijke focus heeft op het meenemen en begeleiden van de organisatie hierin. Hij/zij is een echte verbinder en communiceert gemakkelijk, open en transparant met iedereen in de organisatie.
De Digital Director is sterk pragmatisch, datagedreven en opereert autonoom. Anderen zien hem/haar als inspirerend. Verder is hij/zij sterk actiegericht, initiatiefrijk, denkt in oplossingen en heeft een hoog energieniveau.
Het leiderschap dat in deze fase het beste resultaat boekt kenmerkt zich door:
We versturen onze nieuwsbrief 1x per maand.